Arxiu de l'autor: Núria Camps

Visita i teatre a l’institut EL VERN

Avui, dia 2 de maig, amb els infants de les classes de Balenes i Elefants hem anat a l’IES El Vern a veure l’obra de teatre d’El Patufet interpretada per alumnes de 3er i 4t i amb acompanyament de música en directe.

En acabar ens han regalat una medalla del conte i ens han mostrat l’hort, els patis i algunes de les aules.

Ens ha agradat molt!! Els felicitem i els donem les gràcies per tota la feina que han fet i la bona disposició que ens han mostrat en tot moment.

El moviment dels infants

“La prudència i l’autoconfiança es desenvolupen si deixem els infants apropar-se a poc a poc a una nova tasca sense interferir-hi”              

Emmi Pikler

A l’escola donem molta importància a que cada infant pugui desenvolupar-se seguint el seu propi ritme. El moviment lliure li permet descobrir, experimentar, perfeccionar i viure les seves postures i moviments en cada fase del seu desenvolupament.

L’infant que aprèn a moure’s i a caminar pels seus propis temptejos i experiències, sense que l’adult interfereixi en les seves exploracions, progressa i adquireix coneixements molt més sòlids que l’infant a qui han ensenyat a moure’s.

El  moviment lliure basat en l’activitat autònoma afavoreix en l’infant el descobriment de les seves capacitats i  l’aprenentatge a partir dels seus propis fracassos i èxits.

Quan l’adult interfereix en el seu procés, amb la bona intenció d’ajudar-lo a progressar, deixa de respectar el propi ritme de l’infant i corre el risc de no deixar que passi per totes les etapes. L’infant només necessita sentir-se acompanyat, respectat i valorat per l’adult.

Els seus moviments i postures li són útils per construir-se un esquema corporal correcte i els seus desplaçaments li són útils per estructurar activament la seva percepció de l’espai.

A l’escola adeqüem els espais  per tal de donar resposta a aquesta necessitat vital de moviment que presenten tots els infants de manera innata.

A l’aula dels més petits hi ha màrfegues a terra, cubs i rampes d’escuma per pujar i baixar, mobles i cadiretes on recolzar-se, per empènyer, per enfilar-se… Aquest espai es va modificant i adequant al llarg del curs a les necessitats dels nens i nenes del grup. Amb els infants de les altres edats, a més de tenir jocs motrius a l’aula i al pati, també proposem sessions de psicomotricitat en les quals l’infant es pugui moure en llibertat i pugui anar assolint nous reptes de desplaçament, equilibri, salts, habilitats amb materials diversos (pilotes, cèrcols, caixes, robes…). Amb el grup de grans també fem sortides al pavelló municipal, on trobem un espai molt més ampli que permet dur a terme activitats diferents: fer curses llargues, jugar a encistellar, fer salts d’alçada i llargada, fer circuits, etc.

Avui ens visita la castanyera

Aquest matí, tots els infants de l’escola criden a la iaia Maria Castanyera des del pati.

La veiem arribar pel carrer, amb un gran cistell a la mà.

Li diem que entri, li posem una cadira per seure, perquè ve molt cansada, i ens explica que ha anat a la muntanya a collir castanyes, però ha caigut i s’ha fet mal al genoll, per això porta una tirita i poquetes castanyes al cistell.


Després tots junts cantem i ballem.

Abans de marxar, ens diu que a la tarda tornarà amb moltes castanyes torrades !!!

I… a la tarda… fem una festa amb les famílies!

Comencem un nou curs

Després de les vacances d’estiu tornem a l’escola amb moltes ganes i il·lusions renovades.

Aquests primers dies del curs són especialment intensos per a tots: infants, famílies i personal de l’escola. Tots necessitem un període d’adaptació però sobretot els infants i les famílies que s’incorporen a la vida de l’escola aquest curs.

Els primers dies, les famílies acompanyen els seus fills i estan amb ells a les aules i al pati. Això permet als infants conèixer els espais, els companys i anar agafant confiança poc a poc a les educadores; a les famílies veure de prop i participar en moments de l’escola; i a les educadores, conèixer millor els infants i els costums de cada família.

D’aquesta manera possibilitem emocions positives vers l’escola, despertant tant en les famílies com en els infants sentiments de confiança i benestar.

Cal tenir present que l’adaptació és un procés únic per a cada infant, cadascú mostra les seves pròpies reaccions que poden ser  moltes i molt variades; és bo que deixem que cada infant expressi els seus sentiments, tant si són de felicitat com de rebuig.

Les educadores respectem totes aquestes possibles reaccions i els ritmes de cada infant, els acollim oferint a cadascun d’ells el que necessita per sentir-se cada vegada més a gust a l’escola.

    

Aquest mes de febrer hem obert una nova classe de lactants, la de les Papallones

Degut a que algunes famílies del nostre poble ens han anat comunicant la seva necessitat de portar els seus fills (lactants) a l’escola a partir del mes de febrer o març, i l’aula per nadons que tenim ja està plena, s’ha tornat a obrir l’espai de Papallones com a aula, aquest cop per a lactants.

Ha començat a funcionar a partir del mes de febrer, acollint a 6 infants d’entre 4 i 9 mesos  d’edat.

Setmana de la música

Aquests dies, com cada any pels voltants de Santa Cecília (patrona de la música) a l’escola dediquem uns dies especials a fer concerts, amb la col·laboració de famílies i entitats que vénen a tocar instruments, cantar…

dscn0801

EL NUS MARINER, cantant havaneres.

Festa de la castanyada

A l’escola celebrem aquesta festa amb els infants i les famílies. Anem a buscar castanyes, fem coques i panellets, cridem a la iaia Maria Castanyera… 

dscn0268a dscn0425bdscn0328 dscn0469adscn0308bdscn0511_800x600

Gràcies a tots pe fer-ho possible!

Ha començat un nou curs

Els infants que ja venien el curs passat s’han retrobat amb els seus companys, mestres i educadores. D’altres infants venen al setembre per primera vegada, per ells tot és nou.

A l’escola bressol comença una nova etapa pels infants, una etapa plena de noves possibilitats, de nous reptes, de noves sensacions i de nous aprenentatges.

img_9831