Arxiu de l'autor: Direccio

Apropant la ciència als infants

Avui hem tingut una visita especial a l’escola, la furgoneta del Lab sobre rodes ha arribat carregada de materials per explorar.

El Lab sobre rodes és una iniciativa de la Universitat de Manresa per a acostar la ciència a les primeres edats de forma engrescadora i participativa.

La Cristina prepara les propostes a l’aula de les Balenes i durant el matí, cada grup d’infants hi ha pogut anar a jugar.

Són propostes pensades per a proporcionar experiències riques i suggeridores als infants a partir de l’acció autònoma i la iniciativa personal. Cadascú, al seu ritme, ha pogut explorar, provar, investigar, fer hipòtesis i observar els efectes de les seves pròpies accions.

Pels infants del grup de Marietes han portat uns panells i uns materials, més específics per  la seva edat, que han pogut manipular i explorar lliurement a la seva aula.

El got de vidre

El got de vidre és un objecte d’ús quotidià i és important que els nens i les nenes es familiaritzin amb ell des de ben petits.

A l’escola oferim l’aigua amb un got petit que s’adapta a la mida de les seves mans. El fet de ser transparent permet veure la quantitat de líquid que hi ha dins. L’infant va aprenent a agafar el got, portar-lo a la boca, donant la inclinació necessària per beure sense ennuegar-se i sense que li caigui.

L’adult l’acompanya en aquest aprenentatge de manera progressiva, inicialment aguantant el got per sota, per tal que l’infant pugui agafar-lo amb les seves mans, i ajudant-lo a fer el moviment per portar el got a la boca.

A mida que l’infant va adquirint la destresa necessària, anem retirant el suport de l’adult. Quan l’infant té set demana aigua, ja sigui amb paraules, gestos o seient a l’espai de beure aigua, i l’adult li apropa el got perquè ell mateix l’agafi i begui.

Durant els àpats els infants tenen el seu got a la taula per beure sempre que vulguin.

“La prudència i l’autoconfiança es desenvolupen si deixem els infants apropar-se a poc a poc a una nova tasca sense interferir-hi”.  

Emmi Pikler

JORNADA DE PORTES OBERTES

El dimecres 27 d’abril de 2022 farem la jornada de Portes obertes, de 17’15 a 19h, per tal que les famílies que estigueu interessades pugueu conèixer la nostra escola.

Per poder fer la visita cal demanar cita prèvia trucant al telèfon 938439813 o per correu electrònic a direccioelsninots@llissadevall.cat

Poden assistir a la vista dues persones per família, però us demanem que no porteu els infants.

Us agraïm l’interès per conèixer el nostre projecte, us esperem!

El joc

El joc lliure i espontani és un dret de la infància. És l’activitat fonamental en la vida dels nens i les nenes, jugant exploren l’espai, els materials, interaccionen amb els altres i és, d’aquesta manera, com van descobrint el món i fent aprenentatges.

A l’escola oferim espais pensats i propostes educatives per cobrir les necessitats de joc i descoberta de cadascun dels infants. Els nens i les nenes tenen llibertat per escollir què volen fer, així doncs, el joc parteix del seu propi interès i els permet seguir el seu propi procés maduratiu.

La Rosa es jubila

Després de més de 41 anys treballant de mestra a la nostra escola bressol, avui la Rosa, de la classe de les Balenes, ens diu adéu!

Han sigut molts anys de dedicació a l’educació de la petita infància, sempre donant el millor d’ella mateixa.

Nosaltres la trobarem molt a faltar però ara li toca descansar i gaudir d’una nova etapa.

Rosa, no perdis mai la teva alegria i el teu entusiasme!!!

Equip educatiu EBM Els Ninots, 22 de desembre de 2021

La pròpia experiència

Els infants aprenen explorant per ells mateixos, motivats pels seus interessos i utilitzant les seves habilitats. Només els cal temps per fer-ho,  per provar, per equivocar-se i tornar a fer.

Sovint quan proven de fer una torre amb fustes o quan intenten posar-se o treure’s la roba, els adults caiem en la temptació d’ajudar-los, però realment els estem ajudant quan els deixem explorar, estant al seu costat, mostrant que confiem en ells i que valorem tot el que estan aprenent.

Cal tenir present que el verdader coneixement és el que prové de la pròpia experiència.

Gaudim a l’aire lliure

El dia a dia a l’escola ofereix moltes oportunitats de joc i descoberta, i a més, s’hi teixeixen les primeres relacions més enllà de l’àmbit familiar.

A l’escola bressol els infants gaudeixen cada dia de l’espai exterior, està demostrat que estar a l’aire lliure i en contacte amb la natura és molt beneficiós per a la seva salut i el seu desenvolupament.

El pati de l’escola està pensat per ser una prolongació de l’aula, un lloc conegut i segur on seguir investigant, explorant, relacionant-se, jugant. Els infants hi troben diferents espais i propostes perquè totes aquestes experiències es donin. En el pati tenen l’oportunitat, a través del moviment lliure, d’enfrontar-se a nous reptes, d’explorar, observar, tocar, olorar, etc.

A fora podem sentir el pas de les estacions (el color del cel, l’escalfor del sol, la temperatura…), els sorolls del carrer, els ocells, etc. En el dia a dia, trobem molts moments per observar la natura, els adults acompanyem les descobertes dels infants posant paraules a tot allò  que va passant:  quan plou, quan cauen les fulles, quan troben petits insectes o  cargols, quan descobreixen una nova flor o l’olor d’una planta…

Tal com diu Sílvia Blanch, doctora en psicologia de l’educació:

 “La natura activa els sentits sense generar hiperestimulació i incita el joc en moviment, però també convida a experimentar i observar”.

Benvinguts al curs 2021-22

A l’escola estem vivint els primers dies d’aquest nou curs.

El divendres dia 10, els infants que continuen del curs passat, van venir a l’escola acompanyats d’un familiar per retrobar-se amb els companys i les educadores tot descobrint la nova aula, les propostes de jocs i els materials que hem preparat especialment per ells i elles.

Dilluns 13 s’afegeixen els infants que venen per primera vegada a l’escola i, acompanyats pel pare o la mare, inicien el procés de familiarització.

Famílies i escola, treballant de manera conjunta, fem tot el possible per facilitar aquest procés, respectant el ritme de cadascun dels infants per tal que tots i totes arribin a sentir-se ben acollits, tranquils i segurs. Són moments de descoberta, coneixença, acompanyament… i sobretot, moments de relacions i vincles entre infants i adults que ens acompanyaran al llarg de tot el curs! 

Tenim per endavant dies intensos de canvis, novetats i moltes emocions que viurem tots plegats, infants, famílies i educadores.

Us desitgem a tots un bon curs!!

Bon estiu!

El 30 de juny convidem a berenar a les famílies dels infants de 2-3 anys, que el curs vinent canvien d’escola, cada grup en el seu espai del jardí. Les nenes i els nens preparen una coca i la cuinera ens prepara una plata amb fruites d’estiu.

Hem pogut compartir una estona tots junts en aquest curs diferent, marcat per les restriccions sanitàries, que no ens han permès fer totes les trobades habituals amb les famílies.

Amb aquest petit comiat hem passat una tarda molt agradable, familiar i emotiva.

Us desitgem un molt bon estiu a tots! Als petits de l’escola us esperem al setembre amb il·lusions renovades i als més grans us desitgem molta sort i que continueu creixent amb la mateixa empenta i curiositat que ens heu mostrat cada dia. Per nosaltres ha estat un plaer coneixer-vos a cadascun de vosaltres, tots sou especials i únics. Fins sempre!!