Entenem que prendre la decisió de portar al vostre fill/a a l’escola bressol i triar-ne una és un moment molt especial i envoltat de moltes emocions per vosaltres. Per tal que pugueu conèixer la nostra escola i el nostre projecte pedagògic us convidem a la Jornada de Portes Obertes que farem el pròxim 26 d’abril de 17,15 a 19 h. Per poder organitzar millor la visita us demanem que us apunteu trucant a l’escola al 93 843 98 13 o enviant un correu a direccioelsninots@llissadevall.cat
A l’apartat de preinscripció i matrícula trobareu el calendari amb totes les dates del procés.
Durant aquests primers dies de curs infants, famílies i educadores estem vivint el procés de familiarització que implica conèixer-nos, crear vincles, lligams, confiança…
Els infants que arriben a un entorn desconegut i nou per primera vegada, necessiten un temps i un espai d’acollida. Els primers dies, les famílies acompanyen als seus fills i filles durant tota la seva estada a l’escola, d’aquesta manera l’infant pot anar descobrint l’espai i començar a teixir el vincle afectiu imprescindible amb les educadores que tindran cura d’ell, des de la seguretat que li aporta tenir al pare o la mare al seu costat.
Cadascú viu aquest moment de manera diferent, alguns infants amb més seguretat, d’altres amb més neguit, alguns amb predisposició per anar a jugar i d’altres amb la necessitat de mostrar-se més observadors. Les educadores acollim les emocions i sensacions de cadascun d’ells intentant donar resposta a totes elles.
Pels infants que ja venien el curs passat, tot i que aquest tornar a l’escola és més fàcil per ells, aquests primers dies també són importants i sensibles, han de compartir l’espai i les seves educadores amb nous companys que, al principi, solen estar neguitosos.
A poc a poc, entre tots anirem teixint relacions de confiança que ens faran sentir més a gust a l’escola.
A l’escola, celebrem la festa de Carnestoltes com a festa tradicional integrant-la en el nostre dia a dia, respectant les necessitats dels infants, els seus ritmes i moments evolutius.
Ja fa dies que, a les estances dels més grans, els infants tenen al seu abast barrets, faldilles, capes i diferents complements per poder disfressar-se quan els vingui de gust. Aquests objectes apareixen ara com a elements especials, però es quedaran a l’estança formant part de les propostes de joc lliure.
Durant la setmana de Carnestoltes decorem l’entrada i el passadís de l’escola com si fos una granja, ja que aquest curs ens disfressem de grangers i grangeres.
El divendres 17 de febrer arribem tots vestits per jugar a fer de grangers i grangeres a les propostes que hem preparat als diferents espais de l’escola. El dia transcorre amb normalitat, vetllant sempre per no interferir en les rutines quotidianes dels infants, prioritzant sempre el seu benestar i vivint aquesta festa com una proposta més de joc.
A les estances de l’escola els infants troben diferents propostes pensades i adequades al seu moment evolutiu. Tot i així, hi ha una proposta que és comú a totes les estances, la del joc amb materials i elements inespecífics.
Aquests materials són objectes que no estan determinats per fer un joc o una activitat concreta sinó que són elements que cada infant pot fer servir de maneres molt diverses, sols o combinats amb altres materials.
Es tracta de deixar que els infants explorin lliurement, combinin i descobreixin tot el que passa amb les seves accions. Aquest material els dona autonomia en el seu joc, ja que és l’infant, en cada moment, qui decideix què fer, potenciant així la seva curiositat, creativitat i imaginació . Tot allò que inventen és vàlid, no hi ha un únic resultat correcte, fet que afavoreix la seguretat i confiança en ells mateixos.
Els materials que posem al seu abast són també rics en estímuls sensorials ja que tenen diferents mida, pes, textura, forma, etc. que aporten informació que l’infant va adquirint a través del seu joc i l’ajuda a construir el seu pensament i a conèixer el món que l’envolta.
Observant als infants ens adonem de les estratègies creatives que fan servir, podem veure com juguen concentrats, posant tota l’atenció en el moviment i l’acció de les seves mans.
El dijous dia 15 de desembre va arribar el Tió a l’escola. Durant tots aquests dies l’hem tingut ben tapat amb una manta i els nens i nenes li han portat menjar cada dia.
Entre tots l’hem cuidat tan bé que avui, darrer dia del trimestre, ens ha cagat molts regalets!
Els infants piquen decidits amb el bastó mentre cantem la cançó “Caga Tió” i després busquen sota la manta el regalet…quina sorpresa, és un aneguet de corda!
Els més petits de l’escola també el fan cagar, s’ho miren tot amb molta curiositat.
L’equip de l’escola bressol us desitgem que passeu unes bones festes i que tingueu una bona entrada d’any!
El passat mes de novembre, en motiu de la celebració de la Setmana de la música, vam poder gaudir de diferents concerts a l’escola. Durant aquells dies van venir a cantar els nenes i nenes de 1r de les escoles de Les Llisses i els Vinyals, la Montse, educadora de l’escola, va cantar acompanyada d’un amic que tocava el teclat, un pare de l’escola ens va fer un concert tocant la guitarra i una altra mare va tocar el clarinet.
Avui, 14 de desembre, rebem la visita d’alguns nois i noies de 4t de l’ESO de l’Institut el Vern. Venen carregats amb els seus instruments per fer-nos un petit concert de Nadal. En acabar conviden als nens i nenes de l’escola a tocar els seus xilòfons, metal·lòfons i, fins i tot, un ukelele.
Us agraïm a tots i totes la vostra participació, ens ha agradat molt poder compartir aquests moments amb vosaltres!
Poc a poc la tardor ha anat arribant a l’escola: les fulles dels arbres del pati han començat a caure, per sortir a jugar a fora ja ens hem de posar la jaqueta, a l’estona de la fruita mengem mandarines, a les estances es van introduint materials naturals com pinyes, fulles, carbasses, etc. que passen a formar part de les propostes de joc… I és així, a través de la quotidianitat del nostre dia a dia, com els infants poden percebre el canvi d’estació.
Aquests dies expliquem contes de tardor, ballem la cançó de les fulles i la castanyera, els infants més grans tenen al seu abast faldilles i mocadors per disfressar-se, etc.
El dia 27 d’octubre els infants de Balenes i Elefants preparen les coques que berenarem l’endemà. Els infants que els ve de gust col·laboren amb l’educadora a elaborar la massa de les coques tot barrejant molt bé els ingredients.
El divendres 28 celebrem la festa de la Castanyada, convidem a les famílies de l’escola a berenar i a passar la tarda amb nosaltres. Tots junts al pati mengem coques i castanyes mentre sonen les cançons típiques de tardor. Aquesta trobada és un moment de relació amb les famílies, donant l’oportunitat perquè es coneguin entre elles i puguin compartir amb nosaltres moments de vida a l’escola.
Benvinguts al curs 2022-23, un curs que, per fi, podrem viure sense restriccions sanitàries i que ens permetrà recuperar projectes que ens il·lusionen.
Fa uns dies que a l’escola hem iniciat el període de familiarització amb els nous infants i les seves famílies. Per a molts d’ells suposa la primera separació del nucli familiar, per tant, és un període molt sensible i delicat, on totes les parts implicades viuen un munt d’emocions i sentiments.
Dia a dia, les educadores van coneixent els infants i establint amb ells el vincle afectiu imprescindible perquè se sentin segurs i a gust a l’escola. I, amb les famílies, van teixint relacions de confiança que seran la clau per garantir un bon procés d’acolliment i de comunicació al llarg del curs.
Durant dos dies, els infants que comencen per primera vegada l’escola, estan acompanyats d’un familiar durant tota la seva estada. A partir del tercer dia ja es queden sense aquest acompanyament fent un horari reduït que s’anirà ampliant progressivament. La durada d’aquest procés dependrà de cada infant (ja que cadascú viu i expressa la vivència d’aquests dies de manera diferent) i de les necessitats de les seves famílies.
Pels infants que ja venien el curs passat són dies de retrobament amb els companys i les educadores.
Avui hem tingut una visita especial a l’escola, la furgoneta del Lab sobre rodes ha arribat carregada de materials per explorar.
El Lab sobre rodes és una iniciativa de la Universitat de Manresa per a acostar la ciència a les primeres edats de forma engrescadora i participativa.
La Cristina prepara les propostes a l’aula de les Balenes i durant el matí, cada grup d’infants hi ha pogut anar a jugar.
Són propostes pensades per a proporcionar experiències riques i suggeridores als infants a partir de l’acció autònoma i la iniciativa personal. Cadascú, al seu ritme, ha pogut explorar, provar, investigar, fer hipòtesis i observar els efectes de les seves pròpies accions.
Pels infants del grup de Marietes han portat uns panells i uns materials, més específics per la seva edat, que han pogut manipular i explorar lliurement a la seva aula.
El got de vidre és un objecte d’ús quotidià i és important que els nens i les nenes es familiaritzin amb ell des de ben petits.
A l’escola oferim l’aigua amb un got petit que s’adapta a la mida de les seves mans. El fet de ser transparent permet veure la quantitat de líquid que hi ha dins. L’infant va aprenent a agafar el got, portar-lo a la boca, donant la inclinació necessària per beure sense ennuegar-se i sense que li caigui.
L’adult l’acompanya en aquest aprenentatge de manera progressiva, inicialment aguantant el got per sota, per tal que l’infant pugui agafar-lo amb les seves mans, i ajudant-lo a fer el moviment per portar el got a la boca.
A mida que l’infant va adquirint la destresa necessària, anem retirant el suport de l’adult. Quan l’infant té set demana aigua, ja sigui amb paraules, gestos o seient a l’espai de beure aigua, i l’adult li apropa el got perquè ell mateix l’agafi i begui.
Durant els àpats els infants tenen el seu got a la taula per beure sempre que vulguin.
“La prudència i l’autoconfiança es desenvolupen si deixem els infants apropar-se a poc a poc a una nova tasca sense interferir-hi”.